رسانه‌های چاپی هنوز نمرده‌اند

نویسنده:
تأثیر سریع اینترنت و رسانه‌های اجتماعی بسیاری از افراد در دنیای بازاریابی را به فکر اندیشیدن و تمرکز بر مسائل و بحث‌های مربوط به رسانه‌های چاپی و دیجیتال انداخته است...
تأثیر سریع اینترنت و رسانه‌های اجتماعی بسیاری از افراد در دنیای بازاریابی را به فکر اندیشیدن و تمرکز بر مسائل و بحث‌های مربوط به رسانه‌های چاپی و دیجیتال انداخته است. برای برخی تا به امروز طرح این موضوع که «آیا رسانه‌های چاپی مرده‌اند؟» سخت و دشوار بوده است. با وجودی که بعضی از کسب و کارها تلاش‌های تبلیغاتی خود را بر تبلیغات به صورت آنلاین متمرکز کرده‌اند؛ آن هم به دلیل دسترسی وسیع و گسترده و هزینه ارزان و راحتی استفاده از وب در سراسر جهان، با این حال به نظر می‌رسد برخی مزیت‌های منحصربه‌فرد در مورد رسانه‌های چاپی وجود دارد که شرکت‌ها نمی‌توانند آن‌ها را نادیده بگیرند. به واقع تحقیقات نشان داده که صنعت چاپ هنوز بخش مهمی از کمپین‌های تبلیغاتی را به خود اختصاص می‌دهد.

نظرسنجی‌ای که سال گذشته توسط IPSOS صورت گرفت و شامل 4500نفر از مصرف‌کنندگان اروپایی بود، حکایت از آن داشت که به طرز شگفت‌انگیزی، 80درصد مردم مقاله خواندن از طریق رسانه‌های مکتوب و کاغذی را به مطالعه مقاله در رسانه‌های دیجیتال ترجیح می‌دهند. از این گذشته، تحقیق روی نسل جوان (18-24ساله) به عنوان علاقه‌مندان ویژه‌ی فضای دیجیتالهم نتایج مشابهی را نشان می‌دهد؛ چنان‌که 83درصد احساس کردند که خواندن مقاله از روی کاغذ برایشان جذاب‌تر است. از همان گروه، 78درصد هم در نظرات خود مطرح کرده‌اند که لمس کردن کاغذ هنگام مطالعه مقاله لذتبخش است. با جمع‌بندی این یافته‌ها، به نظر می‌رسد که فیزیکی بودن رسانه، بخش قابل‌توجهی از تجربه خواندن و مطالعه برای خواننده است...

ترجمه زهره علامی



ارسال پیام اشتراک



 
 
 Security code